Trött och Trög

Har inte skrivit här på åratal känns det som, men det är ju en något modifierad sanning. Hur som så har jag en del on my mind right now, därav denna update. Jo, det som nu har etsat sig fast i min lilla hjärna och spökar där alltmer frenetiskt är framtiden. Ordet framtid har alltid skrämt mig, men dessvärre är den ibland ett nödvändigt ont som man måste begrunda. Tydligen. Nä men allvarligt, måste man veta nu vad man vill göra fortsättningsvis? Det känns som det. Om inte tanken direkt är att lista ut the mening of my life, så måste man ju ändå lista ut något som känns som ett helt okej alternativ just nu.
Går ju ut skolan nu nämligen, både på gott och ont. Man är ju som fri att göra sina egna val och det skrämmer mig en del ändå, man har möjlighet till så himla mycket. Men viljan, ja det kan ju som bekant vara något annat. Vill jag ens göra en massa saker, eller trivs jag i själva verket rätt så bra med tillvaron just nu? Nja, problemet med mig är väl snarare att jag är alltför bekväm på något sätt. Eller helt enkelt för ointresserad för en specifik sak för att vilja satsa på något fullt ut. Fast en sak vet jag i alla fall, och det är att jag vet vem jag vill ha i min närhet. I slutändan är det ändå det som är det allra viktigaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0